Egy, a pedagógus életpályát vizsgáló kutatás eredményei kimutatják: ma Európában a fiatal pályakezdők jelentős része a munkába állást követő első öt évben leginkább az osztálytermi sikertelenségek miatt hagyja el a pályát. A közös projekt ezen és sok egyéb máson szeretne változtatni.
Az Eszterházy Károly Főiskola (EKF), a Nyugat-magyarországi Egyetem (NYME) és a Profundo Consulting Kft. konzorciuma azt vállalta, hogy kidolgozza a gyakornoki évek szakmai programja fejlesztési projekttematikáját, amely gyakorlatvezetők és mentorok segítségével a gyakornokok napi intézményi tevékenységére építve biztosítja a gyakornokok pedagóguskompetenciájának fejlődését és felkészíti őket a minősítő vizsgára.
A kétéves programot egy 10 hónapos pilotprogram keretén belül tesztelték 2013 októbere és 2014 augusztusa között. A projekt további fontos eleme volt még a mentorok felkészítése, különféle műhelyfoglalkozások kidolgozása és a gyakornoki minősítő vizsga kipróbálása is. A program zárókonferenciáján felszólalt Tóth Mária és Pusztai Katalin, az Oktatási Hivatal (OH) szakmai vezetője és szakértője, Singer Péter témavezető, valamint Simon Gabriella képzésfejlesztő (Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet). Rajtuk kívül Sándor József, az Eszterházy Károly Gyakorló Általános, Közép-, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézet igazgatója, Falus Iván professzor emeritus, Szűcsné Hütter Eszter szakértő, Sallai Éva részfejlesztés-vezető, Kis-Tóth Lajos intézetvezető, valamint a gyakornokok és a mentorok is megosztották eddigi tapasztalataikat.